måndag 16 september 2013

Saknat!

Förra veckan känns det som att det inte var någon träning överhuvudtaget, det började iof bra på måndagen, joggade totalt 6 km , 1 timmes pumppass och runt 20 min i gymmet, riktigt härligt var det.
 På tisdagen köpte jag äntligen ett par inlines som jag invigde med runt 7 km under kvällen, SÅ KUL!
Onsdagen var det träning med båda hästarna för Marc, riktigt kul och jag vart peppad nanting och påväg hem så kände jag bara en stark längtan till att rida mera och längta till dagen efter (precis den längtan som fick mig att köpa fler hästar :O )
Torsdagen vart det pannkaka med ridningen, jag kände mig som en total nybörjare, jäklar va svårt det är att bryta vanor, spec när det var såpass lätt dagen innan med guidning.
Kände mig frustrerad och förvirrad då frustrerad är en väldigt ovanlig känsla när jag rider, och bästa sättet att må bra igen blev, jogging till och från gymmet i lite högre tempo än vanligt och runt 1 timma där, nöjd tjej som kom hem lite för sent på kvällen.
 Fredagen var hem från jobbet, fixa middag och sen ut och skritta båda hästarna som skötte sig väldigt bra, sen på med inlinesen och körde en sväng på 8 km, riktigt riktigt härligt!
Sen fortsatte kvällen med packa och tvätta/knoppa lilla vit för att vara redo för avfärd lördag morgon.

Lördagen var vi till Kågedalen och tävlade, eller tja, vi försökte iaf. Känslan var otrolig i början av framridningen, väldigt mkt tryck i traven, men med facit i hand så var det ungefär som att vi balanserade på högkanten av ett mynt, för att sedan slå över, på fel sida. Det vart alldeles för mycket för lilla vits hjärna och han visste inte alls vad han skulle göra, det vart mycket skolor ovan mark, men det var ändå drygt ett år sen vi var iväg och tävlade.
Han har mkt nerv och är inte förlåtande för 5 öre. Det är iaf lärorikt med en sådan häst.
Hursom, det var helt underbart att ha bytt upp sig till en annan transport, så skönt att ha sadelkammare och övervakning, riktigt härligt, gott om plats att greja med honom i transporten åxå. Bara plus!

Sen väl hemma var det fullt ös igen, hjälpte M lite med snickra på altanen, upp med hängrännor osv, jag som är så sjukligt höjdrädd :O
Sen tvättade jag både bil och transport, transporten invändigt åxå.

Eftersom M varit så snäll å följa med till Kåge så hade jag lovat bjuda på mat, så vi for iin och åt på Olles, jag åt en helt underbar kycklingsallad, guud, så gott! Sen vart det bio :)

Söndagen var en lååång sovmorgon och tvättande i sinnen, visserligen bara hästsaker, tvättkorgen inne tittade anklagande på mig men det kan jag ta sen :)
Sen var det dags för jobb, så jag hann varken med att rida eller träna, det kändes inte alls bra, men det kanske behövdes.

Idag har jag äntligen fått röra på mig, ridit båda och åkte en 9 km sväng inlines och sen runt 45 min på gymmet, NU känns det bra igen :D


Nu har jag nyss ätit lunch och ska vila en sek innan det är dags för jobb :)






Det måste bli en skärpning på min sits, har börjat sitta som en hösäck! Inte Ok!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.