lördag 21 september 2013

Glesa uppdateringar

Tyder på att jag gör annat än att sitta vid datorn :)

Såå vad har jag gjort sen sist jag skrev, i tisdags så vart det en jogging sväng på 9 km, 50min 37 sek, dock började knäet göra ont efter runt 5 km, dock inte på samma sätt som tidigare så det kändes positivt iaf.
Kommer iinte ihåg vad hästarna fick göra dock :P

i Onsdags så vart det bil till gymmet då jag skulle ha med en stereo så jag kan spela via mobilen å poppa järnet :) dock så lyckades jag döda min högra stortå med dörren till gymmet, blodigt å väldigt ajigt vart det, men härdade ut i 45 min och lyckades nästan glömma bort tån :)
Hästarna skötte sig superbra, båda två, båda fick gå ett pass på banan och mot slutet var båda så fina så!

I Torsdags så vart det drygt en mil på cykeln, tog en omväg tillåfrån gymet, då vi hade anticimex på besök under fm så jag hade verkligen ingen lust alls att vara hemma, smet iväg till gymmet och var borta totalt nästan 2 timmar, tiden bara flög iväg :) I torsdags fick hästarna vila.

I Fredags vart det ett mindre bra pass med Prisse under fm, inte alls bra känsla inför lördagens (dagens) tävling, han var milt sagt krävande.
Okuma fick sig en promenad, och jag pumpade cykeln och gav mig iväg, fortf så går det inte att växla utan det är konstant på högsta växeln, när backarna blev för dryga, och jag stod upp och verkligen pressade med hela kroppen och ändå inte rörde mig framåt hoppade jag av cykeln och sprang uppför backarna, cyklade till Sikeå och tog en vätskepaus på ridklubben, totalt vart det runt 3,4 mil på 1½timme, så härligt och jag kom på mig själv med att få större flin ju tyngre det gick, ju mer det brände i benen!

Under kvällen var det förberedelser inför lördagen (idag) packade transporten och tvättade/knoppade lilla vit, och förhoppningarna för dagens tävlingar sjönk än mer då han dog litegrann av att gummibandet snärte till mot mina fingrar, alla vet ju att det ljudet eg hör till ett Prisseätande monster så det är helt förståeligt att han blev livrädd ^^

Idag vart det sovmorgon till runt kvart i åtta, lite frukost på det och lasta och sen åka runt halv nio, var där i bra tid så vi kunde göra iordning i princip på en gång.

Den här gången var han med mig, han var ridbar, redan på framridningen var jag nöjd med honom, i första klassen hamnade vi precis utanför placering på 61,nånting% och i andra klassen vet jag inte alls vart vi hamnade men där fick vi 60,nånting% och trots en bunt missar så är jag ändå relativt nöjd, eller ja jag är nöjd med att han var såpass mkt mer med mig än förra helgen, dock ska vi ligga bättre till procentuellt om han bara kan lyssna mera på mig, men han är som han är, min lilla prutt :)

Sen när vi kom hem så vart det tvätt av bilar/transporten och har även tvättat allt som blev smutsigt idag, sen vart det gomiddag! Riktigt god köttbit me sallad å klyftpotatis, det är gott att leva!

Sen nu ikv tänkte jag ta cykeln till gymmet men när jag kom ut så märkte jag att båda däcken på cykeln var helt platta :/ så det var bara att byta skor och lämna hjälmen och sen vart det en joggingtur till gymmet.

Nu blir det chill i soffan och ladda batterierna (kameran) till imorgon, då jag ska vara funktionär då klubben har ponnyhopptävlingar.

Lite lätt bak ;) dock fastnade inte dom värsta skutten på foto, antar att Magnus inte tyckte det var lönt att fota då ;)
(Bilderna är från förra helgens tävling)

1 kommentar:

  1. Kul att det gick bra på tävlingen! Att du fick bra känsla. Missar gör inget, det kan man ju fixa. Känslan är mycket viktigare! Alltså, hade du inte tränat för Marc? Vill du inte berätta om träningen i så fall, skulle vara kul att höra vad ni gjort och tips och tankar och så :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.