lördag 1 oktober 2011

Wooopsie!

I torsdags så var jag och Prisse iväg och tränade, gick väldigt bra, den stunden jag orkade rida, himmel va slut jag blev!
Han har blivit så himla stadig! Verkligen superkul.

Eftersom jag imorgon ska rida LA:1 så var det en god idé att fundera lite på ryggning, fick lite hjälp och se på f*n, vi tog oss bakåt, utan några större problem.
Dock märks det att han är lite undrande om vad det är jag vill så det är nånting som vi måste befästa.
Vi har ju aldrig någonsin ryggat förut.
Sen fick vi jobba med rida på framåt i 5 steg och sen samla 5 steg och det var väl ungefär då det började värka i benen.
Sen samma sak i galopparbetet, det är ruskigt jobbigt men så himla kul!

Igår skruttade jag runt barbacka och bara rörde lite lätt på honom, han har blivit mkt behaglig att rida barbacka på! Rund o go :)


Idag var vi en sväng in till stan för att handla lite och när jag köpte foder (som kmr att räcka i några månader) nya vinterskor (inte ridskor) så tittar Danne, av en slump, lite närmare på ena framdäcket.
Därav rubriken!
Framdäcken är duktigt snednötta och på ena är corden framme!
Ringde lite samtal och på måndagmorgon så blir det nya däck samt hjulinställning!
Kändes mindre kul.

Blev att köra väldigt försiktigt hemåt.

Jag saknar redan min bil?!

3 kommentarer:

  1. Sv: Ja, för vissa är det ju en självklarhet medan för andra är det nonsens, det är det jag funderar över - hur mycket utöver rida+mocka är det vettigt att göra?

    SvaraRadera
  2. SV: Jag har ju sämst kamera på min Iphone också så det är svårt att se! Det är snabb-bandagen, med neopreneutsida och inuti en padd. Jag tycker att de är jättebra! Jag hade BoT-underlägg tidigare men det känns inte rimligt att kräva att utsläpp ska linda av hästen så de användes sällan tyvärr. Jag har också en ryggpadd av BoT som jag använder, dock måste jag sy fast den i ett täcke för den glider runt en del trots täckesgjord. Funderade på nättäcket men till större hästar är det tyvärr inte så bra passform, jag testade det när Carabus stod här i Umeå och det passade inte riktigt.

    SvaraRadera
  3. jag tror att jag är en olycka ;D
    jobbar ju som skolfotograf och blir så less att jag vill kräkas, haha!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.