onsdag 26 oktober 2011

Sjukhage

Nu blir det en deppig liten Okuma ett tag framöver, det var som jag trodde, kotsenskideinflammation igen...
Den här gången ska han inte få tillbaka den!

Han blev behandlad med tuppkam/kortison blandning samt fick en allmänverkande kortisonspruta.

Måste se till så han inte springer så förbenat i hagen framöver, besvärligt med bara två hästar.

Men han är inte halt och har inte varit det av det här, vet tyckte han rörde sig fint och tog för sig ordentligt.

Nu blir det sjukhage 2 veckor och promenader en gång per dag i 30 min.

Nu ska jag ta in Prisse som nog inte förstår varför han står ensam ute i mörkret medans Misen är inne. Får se ifall jag tar in nån av småpluttarna imorrn för att hålla Misen sällskap eller om Prisse åxå får stå inne.

1 kommentar:

  1. Oj, har verkligen inte koll på vad det var för sadel.. Tror nästan jag får ta ut en sadelprovare som kan säga vad jag bör ha för sadel till talle! :) Tack ändå.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.