lördag 15 oktober 2011

Ingen större lust.

Att skriva nåt för det mesta. Tror jag ska tigga till mig en ny header av kära lilla Matilda åxå -blink blink-

Iaf Pay&riden som vi var på dagen efter jag skrev sist, gick väl sådär.
Vissa saker gick bra, vissa inte alls bra, men överlag så är han för låg i formen och det är även det vi jobbat mkt med sista tiden.
Det har hunnit bli stor skillnad bara på dom här två veckorna, även att han börjat protestera lite, på samma sätt som tidigare, dvs att hö bogen stolpar ut och vänster bak sticker iväg.
Det märks att han tycker det är lite jobbigt.
Det blir Hippotävling för vår del, LB:2 och då tänkte jag gå All in, dvs rida som fasen.
Det kan alltså gå verkligen hur som helst, dessutom är det första innetävlingen på jag vet inte HUR länge så det kan åxå bli intressant.

Idag var det Pia träning på SURF, och det var superkul.
Jobbade mkt med att aktivera bakbenen ordentligt och få han att vinkla in dom under kroppen, vilket lyckades galant.
Pia undrade ifall han brukade vara trött/snubblig bak efter ett pass, och "njae tyckte jag, det är inget jag tänkt på iaf" Hon tyckte jag skulle vara uppmärksam på det när jag skrittade av idag för han jobbade på riktigt bra med bakkärran.
Men det var inget jag märkte sen heller, visst var han lite trött men inte så fasligt.
Har en del hemläxa att jobba på tills nästa pass. Hoppas vi tagit oss en bra bit framåt tills dess. :)

Snart är det läge att börja planera in en vilotid för det lilla livet, för han fick aldrig någon sommarvila.
Det är ju oftast Feb som är kallast, men jag vet inte om jag vill ha vilan såpass sent...
Hmm svårt det där, i Dec/Jan så är det lagomt med snö också, i Mars/April är man i princip låst här hemma då alla ridvägar är totalt översnöade.
Visst kan jag rida längs vägen och till storbyn och rida runt där, men jag undviker helst 70 vägen...


Efter träningen så fick Prisse bada, och sen när vi var hemma var det dags att ta fram klippmaskinen.
Efter mkt funderande så bestämde jag mig för att klippa redan nu och för att göra en helklippning, så får det bli en täckesklippning senare när det är kallare.
Jag hoppas det fungerar. Han är så frusen av sig.
Visserligen så när jag tog in dom nu ikv, runt 21.30 så var det -3 och dom hade sina fleecefodrade regntäcken och han frös inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.