onsdag 28 september 2011

Hmm!

Jag som tyckte jag hade kommit på en superbra idé.

Eftersom hästarna ska få gå tillsammans i vinter så har jag lyckats plocka ner elrepen som delat upp hagen till 3 hagar, samt med Dannes hjälp tagit bort stolparna som inte behövs längre.

Fronten på vindskyddet ska öppnas upp och för att underlätta för snöskottning och foderpåfyllning i foderborden så blir det 4 grindar till hagen, två högst upp och två längst ner.
Dom som är längst ner kommer att sitta fast i vindskyddet så det kommer att bli lätt att öppna upp hagen där och skotta hagen!

Då var min plan att ist för att bråka med alla dessa j*kla knutar som blir på elrepet, så tänkte jag sätta såna här skarvlås överallt.


Dock var dom snorigt dyra, eller eg inte överdrivet dyra men när man ska ha 30 st så blev jag smygsnål.
Jag tänker inte köpa skarvar för 600 spänn bara för att slippa knutar (läs för att det ska vara snyggt).
Så det får bli vanliga hederliga knutar vid grindarna men elrepet som blir på långsidorna kommer att låsas med skarvlås, av den enkla anledningen att det kommer att bli mkt lättare ifall man av någon anledning skulle behöva spänna/ändra tråden sen i vinter.
Att stå med djupfrysta händer och försöka få upp en knut känns allt annat än lockande.

Har satt upp isolatorerna som ska vara vid grindarna samt målat foderborden, tyckte inte dom såg så tråkiga ut förns jag började måla, men nu är dom röda och fina igen.
Sen har jag tagit det lugnt.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.