torsdag 27 oktober 2011

Trött!

Jag ställde väckaren lite tidigare imorse för att hinna mocka innan jag åkte till jobbet.
Båda hästarna skulle få stå inne idag.

Jag har en Wakeup-lampa som tänds 30 min innan man "ska vakna" för att man ska vakna behagligt , mkt bra grej förresten!
Iaf jag hade ställt väckaren på 03.45 för att hinna med, meeen jag vaknade 03.15 när lampan tändes lite svagt.

Kan säga att det har varit en rätt tung dag idag, och när jag kom hem så var det bara å ställa sig och mocka igen.
Sen var det dags för sjukhagebygge, tänkte jag skulle bygga den i stora hagen så dom är nära varann, då borde Okuma hålla sig lugnare, så jag släpar med ett spett, en stege (en sån som man kan fälla ut och inte behöver stöd av nåt annat) 4 stolpar (stolparna är 2,50m höga) och en slägga.
Himmel att det gick tungt, det är ju inte direkt som att jag är ovan med att använda slägga, eftersom det gör jag dagligen på jobbet, men det märktes verkligen att jag var trött.
Men iaf, dom är på plats och Okuma fick vara ute i 1½ timme ungefär på em.
Vill inte börja med att släppa ut han i en ny, liten hage i kolsvart mörker imorgon.
Det kändes inte som en god idé, nu vet han iaf vad som väntar honom.
Det bästa av allt, han hade varit stilla!

Prisse skrittade jag en stund barbacka, lite skänkelvikningar men rätt kravlöst överlag.

Nu ropar sängen på mig!

5 kommentarer:

  1. www.jeeanette.blogg.se

    SV. Du är inte udda. :P Jag har också täcken med halvhals, typ stalltäcket och några vintertäcken. Jag väljer mellan hel och halv, men använder nästan inga normalskurna.

    SvaraRadera
  2. www.jeeanette.blogg.se

    Sv. Gör det. :) Jag tyckte det var svårt att hitta ett riktigt träningsprogram för hästar som helt stått stilla, så jag skrev ett eget med lite inspiration taget från här och där. :)

    SvaraRadera
  3. www.jeeanette.blogg.se

    Sv. Fast jag drack nästan ingenting. Jag tycker inte att alkohol är speciellt gott och är jätte intolerant så mitt alkoholintag brukar klassa mig som nykterist. :P

    Det lät lite besvärligt att han inte vill skritta. Visst är det inflammation i leder som han har? Då krävs det i regel ännu längre skrittperioder och långsammare igångsättning än vid andra skador. Vad har veterinären sagt om igångsättningen?

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag förstår det! Tack så mycket.

    SvaraRadera
  5. tack så hemskt mycket, det kändes jättebra! Jag är förvånad över att han var så pass lyhörd efter lång vila! Men så ska det se ut jämt, nästa år ska vi rida snyggast och snabbast ;D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.