tisdag 27 juli 2010

Ny vecka, nya möjligheter.

Igår var det dags att prova träna för en ny tränare.
Var till Vännäs med Okuma och det märktes tydligt att det var ett tag sen vi var iväg och jobbade.
Ofokuserad och spänd!
Eftersom det var första träningen så blir det mest bara att checka av och se vart vi är i dagsläget.

Fick en del bra saker att tänka på och förhoppningsvis så visar Okuma upp en bättre sida nästa gång.

Tränaren tyckte iaf att jag hade en trevlig sits och Okuma en bra grundform men att vi måste börja pressa oss för att bli det där snäppet bättre.
Precis vad jag vill, bli bättre.
Hemläxan till nästa gång blev att variera formen mer och få honom fortare avslappnad, samt galoppfattningar.

Idag blir det skritt eller lite lättare jogg då han blev hemskt svettig igår!
Han är nog mör idag.

Prisse red jag ett pass hemma på banan.
Tänkte på vad Rebecka sa i fredags att jag måste vara mer bestämd och få igenom vad jag vill även när han blir trött.
Det blev några luftskutt, det blev det iof med Okuma också under träningen.
Men jag tycker att han gav sig relativt fort iaf.
Jag fick igenom det jag ville.
Samt att när han börjar egga upp sig sådär så känns det som att det kan sluta vartsomhelst, men det blir inte så mkt värre än lite luftfärder och en gång var vi helt plötsligt ganska många meter ifrån där jag tog fajten men det är bara att aldrig ge sig.

Ang Prisse och hans transportåkning så har han nu åkt transport två svängar på ridbanan, är dock rätt fascinerad över hans betende som varit riktigt bra tills jag ändrade en sak som jag verkligen inte alls förstår vad den kan ha för betydelse, då fick han ett utbrott men vi fortsatte att rulla på lugnt tills han lugnade sig då stannade vi.
Idag blir det att ändra lite på transporten, så att uppbindningen hamnar på ett annat ställe.
Får se om det har nån betydelse.

3 kommentarer:

  1. Vem var det du tränade för med okuma? :)

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, han är mitt lilla svampöra :] och nu är amir hemma igen så nu har jag tid för lek :D:D

    SvaraRadera
  3. Åh, Hanna jag blir så inspirerad av att följa din blogg. Jag vill också träna, nu, nu .nu...men tids nog!

    men nu blev jag nyfiken vme tränade du för i vns?

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.