torsdag 29 juli 2010

Framsteg.

Igår var Emma här, stannade tills idag, hon hade med sig sin systemkamera.
Så hon fotade litegrann när jag och Prisse hoppade.
Hoppade en banan på 90-95 cm samt en oxer på 105cm.

Prisse kändes lite slö och han blev trött ganska fort men det var tryckande värme så det är inte alltför konstigt.
Konstaterade iaf att han verkligen inte vare sig vill riva eller stanna.
Han är en pärla min häst!
Det går inte med ord att beskriva hur det känns att hoppa med honom.

Bilder lägger jag ut så snart jag fått dom.

Efter det for jag och Emma ut och red barbacka på KC, helmysigt och det var så länge sen man gjorde något sådant!
Pratade massor och njöt av utsikten från hästryggen!



Emma och KC efter att jag hade kravlat mig ner.




Efter det var det Prisses tur att åka transport igen.
Den här gången fick han åka runt i byn, ca 25 min åkte han.
Både lugnt och försiktigt på grusväg och var uppe i 70 km/h på 70sträckan.
Skötte sig bara fint, ikv blir det en lite längre sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.