torsdag 22 juli 2010

Många timmar går åt.

Många timmar går åt varje dag till hästarna. Timmar jag inte vill byta bort mot nåt!

Igår red jag iväg från gården 18.40 och kl var väl runt 23.30 När hästarna åt kvällsmat och jag gick in.
Då hade jag ridit drygt 1 timme med varje häst , samt övat lastning med Prisse.

Okuma och KC red jag ut med, Okuma sköter sig väldigt trevligt och galoppen hans börjar faktiskt vara något att tala om.

Okuma innan ridturen.


Okuma tillbaka i hagen efter ridturen.


KC fick joggas lite lätt för första gången igår och himmel och pannkaka vad han har tappat mycket!
Det känns jättetråkigt men allt det här med ögat har ju gjort att han har fått stå.
Nu är det såpass bra så han kan sättas igång.
Hoppas det ska gå relativt enkelt att hitta tillbaka.

Prisse red jag på banan.
Hade ett lite annat upplägg än tidigare och det tillsammans med skritturen dagen innan visade sig vara en superb kombination!
Han var riktigt trevlig!

Ska bli så kul ifall vi kommer iväg och kan tävla för han är såpass fin i dagsläget, självklart kan det bli mkt bättre men vi har kommit en bra bit påväg.

Imorgon blir det dressyrträning för Rebecka med Okuma och Prisse, ska bli kul att höra vad hon tycker.


Såhär fint var det där jag och Okuma var och badade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.