söndag 19 juni 2011

Längtan!

Jag håller på att gå åt av tävlingslust!

Varför ska det finnas så få tävlingar inom någorlunda närhet i år.
Vill inte åka allt för långt med Prisse eftersom han haft transportproblem, hade han varit lika chill som Okuma eller som KC var så hade jag bara lastat och åkt, kuskat land och rike runt i princip.

-suck suck suck-

Har ev bestämt mig för ett exemtäcke iaf, fick lite tips av en kompis.
Okuma har ju sitt blå täcke som väl är rätt ok men det är lite trasigt då det hängt med några år...

Okuma skrittas fortf och finner sig rätt väl i det, eg så skulle vi börjat trava och rida lite mer vid det här laget men eftersom han gick från att stå i sjukhage till beteshage på dagen och rasthage nattetid så tyckte jag att han rörde på sig nog mkt så jag ville helt enkelt inte utmana ödet sådär i början, kändes som att det var nog mkt rörelse för honom.

Prisse är igång och jobbas för fullt, har en träning inbokad för tillfället och fler ska det bli.

3 kommentarer:

  1. Är också grymt tävlingssugen, men det blir ingenting för mig iår eftersom jag går med tjock gravidmage... Satsar på att komma ut lite nästa år istället! ;)

    Skönt med exemtäcke då det är så gräsligt mycket äckliga flugfän iår! :S Du får gärna lägga upp en utvärdering på det du köper sen, funderar på att köpa jag också, men de jag provat har inte fallit mig i smaken! ;)

    SvaraRadera
  2. Sv.Än så länge funkar det kanon att rida, förutom vissa enstaka dagar när jag får ta det lite lugnt... Hoppas ju på att jag åtminstonne ska kunna "åka" häst ända fram till förlossningen. ;)

    Ja jag har också lite samma problem med täckena, jag tycker att halsarna hasar ned och vrider sig, vilket i sin tur kan få själva täcket att vrida sig och jag har inte möjlighet att kolla hur täcket sitter 24/7... Så skulle verkligen vilja hitta ett täcke som verkligen sitter bra och inte bara glider omkring, för då gör det mer skada än nytta.

    SvaraRadera
  3. sv; haha, det är väl bara att anmäla isåfall? :P Finns ju plats kvar i LA:3an :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.