måndag 6 juni 2011

Bortskämda djur.

Hade tänkt tvätta upp Prisse idag när jag var in till SURF, visserligen har jag så jag kan tvätta dom här hemma men det är ändå enklare att göra det när man väl är där.

Tror ni det fanns varmvatten? Nej, det gjorde det ju självklart inte.
Jag svampade av honom lite halvhjärtat i ljummet vatten, han hade blivit rätt svettig.

Han fick bada nu ikv istället, insåg att han har duschat man och svans och hals en gång sen i september! (Ben spolas lite nu och då.)
Är imponerad över att han ändå var såpass ren som han var, jag menar så skitig ser han väl inte ut att vara på bilderna i inlägget nedan?

När jag ändå hade sakerna framme så tänkte jag att jag tvättar av Okuma åxå, så nu står två nybadade gossar i stallet och mumsar kvällshö.

En sak jag inte tänkte på, det går åt en del varmvatten när man badar två hästar, jag har duschat i ljummet vatten nu, haha.
Iof ljummet är inte så farligt, det var värre förra gången jag tvättade nån hemma, då var duschmunstycket trasigt, så vattnet rann hela tiden.
Då fick jag duscha KALLT!

3 kommentarer:

  1. Sv.Ja det värmer alltid lite extra i hjärtat när man blir påmind om den förbehållslösa kärlek hästarna ger! :D

    Vilken himla fin blogg du har och även jag har gjort misstaget att använda allt varmvatten till hästarna och hunden, sen var det bara att bita i det sura äpplet och duscha iskallt själv! :)

    SvaraRadera
  2. sv; Japp, blev också förvånad. Outi Krekola hetter dommaren, har aldrig hört talas om henne någongång. Men det var många som reagerade på att just VI (jag, sugar och Jåmi) fick vääääldigt låga procent med tanke på våra fina ritter, och jämnfört med hur det såg ut för andra..

    SvaraRadera
  3. Sv.Jag hade mest dåliga erfarenheter utav bomlösa sadlar innan min kompis som också är dressyrryttare lät mig rida i hennes sbs flexion, och när hon senare la av med hästar var jag snabbt där och la beslag på den kan jag säga! Den är verkligen grymt skön, snygg och ligger kanonbra på alla hästar som jag haft den på. Så jag kan verkligen rekommendera att prova en! ;) Startrekk Dressage har jag ingen erfarenhet utav och vågar därför inte heller uttala mig om hur den är. :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.