torsdag 9 juni 2011

Förvånande.

Mina pojkar brukar med jämna mellanrum förvåna mig och , om det funnits en kamera, idag när jag red så vill jag lova att det var stora ögon och en gapande mun.

Prisse var lite halvknasig när jag började värma upp, gjorde nåt skutt så jag tappade ena stigbygeln och sen, när den hemska prisseätande saken tuchade till min vita lilla oskyldiga häst så var slutet nära, iaf om man ska tro Prisse.
Han blev i det närmaste hysterisk och livrädd!
Fick iaf ordning på honom och han fick andas en stund och lugna ner sig medans jag tog stigbygeln igen.

Sen jobbade jag på med mina bananskänkelvikningar i skritt, idag gick dom inge vidare alls.
Övergick till trav efter att jag var nöjd med bananisarna, han va lite skuttig stundtals.
Efter ett tag blev det galopp och när jag mjukat upp lite, så tänkte jag prova fattningar från skritt.
Tror ni inte han tar trevligare fattningar i höger varv än vänster från skritt?
Visserligen så måste jag verkligen putta bort bogen, han vill gärna stolpa ut med den i fattningen, men såna problem vi haft med högern!
I vänster varv så tänkte jag att jag provar en mellangalopp på diagonalen, HIMMEL!
Den var mumsig!
Sen blev han lite väl taggad så jag fick rida kort galopp några ggr innan jag provade igen, den sista blev inte lika fin men så otroligt mkt bättre än tidigare iaf.

På lördag är det träning på hemma klubben för en ny tränare och på något mystiskt sätt hade det varit bra ifall jag hade kunnat klämma in en träning för Reb innan tisdag, då ska nämligen Prisse till tandläkaren.

Efter jobbet så åkte jag förbi Pegasus för att köpa en kylslang för att använda till Okuma, den ska lämnas tillbaka imorgon, jag betalar inte 550 kr för nåt som läker som ett såll!



Hade helt klart varit smidigt ifall det hade funkat då han ska kyla benen efter varje ansträngning.
Gillar inte alls kyllera, tkr inte det ger just nånting? Liniment, iaf dom jag provat har inte funkat alls, jag menar, ifall inte jag märker någon kyla, då är det väl liten chans att hästen gör det?

2 kommentarer:

  1. Men fan, det var ju sjukt dyrt för en slang om den dessutom inte ens är hel!! Kan man inte påta ihop nått liknande själv kanske? Vad roligt att Pållarna går bra.. hoppas jag kan komma och hälsa på i sommar, det skulle vara roligt att se hur du bor och lukta på lite häst iaf!

    SvaraRadera
  2. jag har sån slang funkar kanon:)hoppas att du får en ny som inte läcker:)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.