tisdag 28 juni 2011

Ibland funderar man ju.

Nu är kl 06.12 och hästarna är ridna, allt är förberett och klart inför kvällen och småpojkarna är ute och käkar gräs.

Väckaren ringde 04.00 dock så vaknade jag lite halvt om halvt till runt 03.50 så jag satt på hästryggen redan 04.15 ungefär.

Prisse red jag med Prestigen för att känna hur den ligger i dagsläget, tkr den har sett ut att legat helt ok i stallet men den är inte optimal vid ridning längre. Tyvärr då det kanske är världens skönaste sadel!
Har inte bestämt mig ifall jag ska be en sadelmakare titta på den och se ifall man kan ändra om den så den passar honom bättre eller ifall jag helt enkelt ska sälja den.
Red ett lugnare pass bara , tror han håller på att bli lite sommartrött faktiskt, men jag vill inte låta honom stå dagen innan en träning, då är det bättre med ett lugnare pass tycker jag.

Okuma fick lite mer krav på sig än tidigare och skötte sig överlag bra, men som alltid så blir han otroligt stark och tung i handen när han inte rids/tränas.
Men nu är det allvar igen, det kommer att ta ett tag innan han är tillbaka där vi slutade men får han bara vara frisk är jag nöjd.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.