måndag 13 juni 2011

Helgen.

I lördags var vi in till Surf för att rida för Pia.

Prisse var på sitt allra kinkigaste humör under uppvärmningen men blev mkt trevlig när träningen började.
Det var 30grader varmt så träningen var inne i ridhuset, tråkigt men hellre det än att svettas bort!



Igår blev jag klar med Okumas hage som jag hade börjat mocka kvällen innan, nu har jag ömma händer.
Var även en sväng till vns för att kika och fota lite då det var hopptävling.


Det blev ingen ridning igår och hästarna fick sova inne för det började regna, och jag vill inte att dom ska smälta bort, så söta som dom är ;).

Idag så har jag ridit Prisse i något som kanske kan liknas med storm?! Det blåser välidgt mkt ute idag.
Jobbade vidare med det vi höll på med i lördags och han kändes mkt trevlig.
Det känns som att fler och fler bitar håller på att falla på plats och jag förstår sammanhanget.

2 kommentarer:

  1. Snygga ni är i rött!

    Jo det blev stor skillnad, och det blev tom snyggare när jag tog bort hästen ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att den metoden passar även er! Just för att hitta avspändheten och få längre kliv. Hur ser eran sommar ut? Ska du hålla igång hästarna? Och nu då Prisse går att lasta ska du väl börja tävla igen? :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.