lördag 12 mars 2011

Strålande sol

Men, det är -20 ute.

Aprilvädret kommer redan i mars nu tror jag, först var det vårvärme, sen snö och 0 gradigt och nu -20 , allt inom ett dygn...

Okuma har tappat en baksko och jag har ingen aning om vart den är för tillfället.
Han hade nött bort tåkappan och sen vridit lös skon. Sånt som händer.

Hästarna fick sova nakna inatt med även fast det var -15 när jag nattade dom, nu imorse var det 6-7 grader i stallet så alldeles lagom temperatur med andra ord :)
KC och Prisse står för närvarande i samma hage, KC´s hage är det så mkt snö i och när det är såhär kallt så är det inte bra om han bara står still, vilket han väldigt gärna gör så han och Prisse har redan hunnit busa och nu äter dom från samma höhög :)

Idag var tanken att köra skoter mest hela dagen men det blir nog inget av det för det kändes inte alls lockande i -20.

1 kommentar:

  1. sadelträsket är allt annat än roligt och jag kan inte rida barbacka heller eftersom jag har för dålig balans för det =/ Jag stör hästen bara..
    mvh/Q

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.