fredag 11 mars 2011

Myspluttar

Igår red jag lättare pass på banan med alla tre, Prisse va lite stark och ville att jag skulle bära honom både till en början och i slutet, men däremellan tycker jag att jag fick till ok ridning.
Himmel , tänk om han hade kunnat ha den skritten som han har just när man tagit tyglarna , på tävlingsbanan. Otroligt trevlig skritt.
Han tar verkligen för sig då.
Jobbade lite med att öka och länga traven och han faller inte över i galopp som han brukat göra tidigare.
När jag var klar så travade jag av honom på långa tyglar och använde endast vikthjälper för att svänga och till sist sakta av, det trodde jag inte för nåt år sen.

Okuma var på sitt ånglokshumör i traven, men efter massvis av övergångar och skänkelvikningar så lyssnade han och bar sig mkt trevligt och väntade.

KC var till en början väldigt spänd och jag trodde han hade en såndär minusdag som han kan ha ibland.
Men jag löste problemet och fick han att slappna av och trava på rätt trevligt, men himmel att han vill trycka över mig på vänstersidan i höger varv, måste tänka på det hela tiden så att jag kommer ner på höger, då kommer böjningen av sig själv och han blir så mkt mer avslappnad, det säger sig iof självt.

Okuma är verkligen en riktig morsgris, som under sin humöriga yta och sin ngt hårda attityd är han en riktig toffel som vill gosa.
Han är så söt med sitt "spel" och gud nåde den som stör! vare sig det är en människa, katt eller annan häst.
Okuma blir nästan avundsjuk om jag får en kram av Danne, då vill han helst gå emellan.
Han är one of a kind min lille plutt.

1 kommentar:

  1. svar: Det är en Sony C115x typ eller vad den kan heta :P kostade 3 ½! Men får se hur den är att filma med i ridhus, ska testa i helgen :)

    hahaha visst äre vackert ;)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.