tisdag 1 juni 2010

Galoppjobb.

Igår nosade jag och Prisse på enkla byten, öppna och förvänd galopp.
Skrittade fram som vanligt, sen blev det lite skritt jobb och lite uppmjukning i trav för att sen börja jobba med galoppen.
Dom enkla byten, gjorde vi på en åttvolt fast sidan där volterna möts var mer rak och inte böjd.
Försökte mig på en illustration i Paint, men insåg att det inte alls såg bra ut.
Han skötte sig iaf jättebra, bröt av jätte trevligt och fattade ny väldigt trevligt.

Sen så blev det lite öppna längs långsidan, vilket fungerade alldeles ypperligt, trodde jag skulle få mer att bita i men han är så formbar (när han vill).
En liten skrittpaus hanns med häremellan också.
Efter det var det förvänd galopp, först red jag snett igenom så det blev svängen och kortsidan som blev förvänd sen snett igenom igen så vi hamnade i rätt varv.

Sen red jag serpentinbågar och det gick strålande det med.

Efter det var han rättså mör så la ner han och joggade av honom, sen skrittade jag va honom för hand.

Okuma hade en mindre kul dag, så vi trimmade skolor i skritt. Gick bra tillslut.

KC och jag skrittade ut och mådde gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.