fredag 18 juni 2010

Tempoväxlingar,övergångar

Samt lite öppna och "uppridningar" med halt och hälsning stod på schemat igår.
För både Okuma och Prisse.

Okumas avbrott får gärna bli lite mjukare för ibland är jag tydligen lite för kraftig i mina hjälper så det blir nästan pallnit, vilket inte ser alltför vackert ut och med Prisse har det varit så att han har gått emot mina förhållningar och inte kunnat stå stilla.
Nu börjar faktiskt halterna att likna nåt.
Sen har han inte alls uppskattat när man tagit tyglarna i en hand och hälsat med andra, han är så himla känslig för om jag rör på mig men det har blivit otroligt mkt bättre.
Iaf här hemmavid, kanske bör tilläggas.

Det var runt 35 min aktiv ridning och det kändes som rätt lämpligt då båda var lite sega efter backträningen i skritt dagen innan.
Men dom kändes mjuka och trevliga iaf.

När jag red Prisse kom Linnea och hon filmade litegrann med sin mobil, dessvärre blev kvalitén inte något vidare när filmen skickades över till min mobil.
Men lite syntes och det var jättekul att se sig på film igen, det var riktigt länge sen.



1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.