måndag 29 september 2008

Ute på vift

Det skulle man ju kunna säga jag och Danne var i helgen... i Fredags morse så styrde vi nosen mot Boden.. :O Vi kom dit och lämnade en bunt saker sen hälsade vi på Gunnar och hans dam som jag pinsamt nog totalt glömt namnet på för tillfället :S och deras söta 2 månaders beebis.. :)
Iaf sen skulle Gunnar till Luleå och lämnade en äldre dotter som skulle åka till hennes moder i Umeå. Så då for vi till Luleå vi med och gick på Biltema och handlade lite bra att gra grejjer.. :] men de skrev ja ju om i förra inlägget... iaf fredag kväll då avnjöts en galet god middag Wesse är galet duktig på att laga mat och Maria lyckades ju göra såsen kalasbra åxå ;) sen blev de lite godis och film (som ja skev om åxå) åsså lördag dan så for vi först och skulle äta på Max men det tog ju fan hundra år att röra sig en halv MM i kön så vi pös därifrån å hittade ett annat max å åt där ist :) och kollade in nån hästaffär (häst O Fritid) och det fanns ju fasen Ingenting där :O Tycker inte det var värt.... iaf sen for vi på Dollarstore och svansade runt där blev typ miljarders burkar kattmat (den är billig och katterna älskar den) Sen köpte jag lite mer förvaringssaker till sadelk bla en tvättkorg så jag kan ha lite koll på min smutstvätt :] sen så hem till Wesse igen och vänta in middan Som var minst lika galet god på lördan som på ´fredan! När vi komme dit så hade dom andra från stan redan kommit dit, Johan , Lena, Ragge, Ange.. sen så hade dom några polare från luleå hos sig åxå så vi var ganksa många :)

Efter enligt mig en förjäkla lång förfest, jag hade nog gärna åkt på festen tidigare eftersom det var så kul där, men samtidigt så visste manb ju itne om de sku va så supervärt aja vi kom dit och det var superkul dock lite väl många pensinörer som hade PRO möte och skulle dansa styrdans där man själv ville shaka lös... men efter ett tag så blev man lite tuff och armågade sig fram och hoppade på folks tår osv.. :] och När det avr ett par som styrdansat in i mig flera ggr så tog jag och Danne och styrdansade litegrann och åsamkade nog hemskt mkt smärta men kul som fasen var det :)
Rätt kul för jag hade bara jeans och sneakersen och en skjorta som jag hade knytit upp i midjan för det var så satans varmt, alltså inge spec allt, fick låna lite mascara av Maria för jag hade åkt ifrån allt... även fastjag verkligen itne alls ansträngt mig för att se bra ut så kommer det fram en karl till mig å Danne och han säger till Danne att han ska vara stolt över mig och att det är så kul när det finns såna som klär sig tidsenlgit osv.. han kollade knappt på mig då utan pratade mot Danne kikade lite på mig ibland men inte mkt. Danne hade västen på sig som vanligt, behöver jag tillägga mer?!

Iaf när sista låten spelades så blev det lite strul och även när det var dags för stängning och Lena fick åka med oss till Umeå. Evelina lämnade vi ju i Bureå påväg till Boden så då sku vi hämta upp na och efter ett tag så säger hon "pappa jag måste spy" Jag pallnitar och Danne flyger ur bilen och sliter ut ungen dock så komme det inget då men hon fick sitta fram i Dannes knä med en påse i knäet och det blev några pallnitar till vill jag lova...
så hemfärden tog lite längre tid än vad som var tänkt...

Hem från Luleå fick vi iaf med oss massa saker från Dollarstore och Biltema, samt en 40"(?!) platttv att hänga på väggen i sovrummet, samt en ny svets.

Vi komme hem från resan kl 7 på morgonen ungefär så jag släppte ut djuren sen gikck vi och la oss bara, sen Så ringde Jessica när vi skulle äta Lunch?! fast kl va typ 3 kankse..?!
Mayenne hade gjort illa sig så jag for dit med lite sjuksaker men det lät betydligt mer äckligt än vad de va.. hon är ju halt på det benet men det är ju klart de svider väl som fasen... men hennes framben är jag lite konfunderad över.. :S hoppas vi kan fara och kolla upp henne snart, måste bara få klart från dom två cheferna.. :/ hmm tack o lov för att man är myndig!

iaf när ja kom hem så mockade jag sen så m¨ålade jag lite och det blir så najs :] sen longerade jag Prisse som hade typ daaaamp han höll på att slite sig flera ggr och jag var glad att jag itne satt på :) men han behövde nog bara dampa lite för sen var han jättefin :)

Nu ska jag gå å se hur sjuk jag är :S sen ska jag äta frukost sen mocka och motionera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.