lördag 27 september 2008

skulle jag

vara en dålig förälder bara för att Okuma betyder allt i världen för mig?

Vad är det som säger att bara för att man skulle få kotte/ar då måste man helst plötsligt sätta det som betyder mest i världen åt sidan för att man SKA älska kotte/arna över allt annat och om det behövs göra sig av med sånt som ev tar "för mkt tid"?

Det skulle jag aldrig göra, Okuma är mitt "barn". Självklart så älskar jag alla mina hästar, men inte på samma sätt som Okuma. Skulle självklart göra allt jag kan för alla hästarna men är det något med Okuma så blir jag SJUK av oro.

Jag är helt övertygad om att jag skulle bli en bra föräldrer, om än kankse lite "hård". Tycker att många barn är alldeles för bortskämda och det skulle jag aldrig tolerera, mitt/na barn ska vara väluppfostrade och veta vad man får och får inte göra och hur man ska bete sig redan i ung ålder. Alltså basic saker som ingen verkar göra längre, bara vara uppfostrad och artig. Det är inte så svårt.



Nej, jag är inte på tjocken och jag försöker inte bli det heller.



Jag såg ett tvprogram för några månader sen där en kvinna hade två barn och karl, om det skulle hända nåt , tex att det skulle börja brinna lr något, så skulle hon rädda med sig sin karl först och sen barnen, i hennes värld gick hennes karl först. Hon fick hemskt mkt reaktioner på det och många tyckte hon var rent dum i huvudet medans några höll med henne, majoriteten tyckte dock att hon var puckad. Varför är det så? Utan föräldrarna skulle inte ens barnen finnas?



Ni som i princip kommer att vilja klappa mig på huvudet och säga "lilla gumman, när du fått barn så vet du vad som är viktigt och du kommer att ändra dig". Då har ni absolut ingen som helst aning om hur mkt jag älskar Okuma och att han är hela världen för mig. Visst ändras mkt om/när man får barn men anledningen till varför jag orkar, anledningen till varför jag jobbar kommer inte att ändras och tryckas ner och bli bortglömt.

--------



Varför är det så jäkla viktigt att dricka alkohol för? Jag fattar det inte, ok när man var en liten fjortis då tyckte man att de va skitfränt men faktum är att jag tycker det är rätt värdelöst nu.

Jag kan festa och ha så jäkla kul utan alkohol och jag stör mig så sjukt mkt på folk som "måste" dricka alkohol och som tycker att man är tör å tråki om man inte dricker... Hur moget är det?





Nu har jag varit vaken i drygt 1½ timme själv... kan säga att jag har ont i ryggen som fan, är trött men kan inte sova. Jag saknar mina barn åxå. På samma sätt som föräldrar borrar ner näsan i håret på sin kotte så älskar jag att borra ner min näsa i Okumas päls och bara dra djupa andetag, bara känna lukten av honom.... usch får ju faktiskt lite tårar i ögonen bara jag tänker på hur mkt jag saknar det... och jag gjorde det senast igår morse...

Jag är en obotlig hästälskare och det är nog inte så många som eg förstår hur mkt hästar betyder i mitt liv...





Såg världens kassaste filmer igår kväll åxå, Hell boy 2 tror jag ena hette och typ Iron nånting...

Vaaaad är det för fel på My little ponyies? ;) hahaha Och neej jag har inte sett det sen jag var en liten liten liten kotte.

Handlade en del igår åxå, dels lite förvaringsbackar till sadelk åsså ska jag sätta upp nå korglådor så man kan ha benskydd nånstans och sen så måste jag sätta upp en hylla ovanför täckestorken så torra täcken kan vara nånstans och inte ta så mkt plats... Sen så har jag köpt ett par reflexbyxor, Det är viktigt att synas! Man kan ALDRIG ha för mkt reflexer...

Nu vettefan vad jag sak göra för att fördriva dagen med... kanske försöka väcka nån som varit vaken längre än jag och druckit öl och grogg.

Reeeflex fåår lajf!

1 kommentar:

  1. Tänkvärt..
    Men håller med dig..För mig betyder ju Dusty allt, visst har jag och kommer jag att älska andra hästar, men ingen har så stor plats i mitt hjärta som honom. Jag skulle garanterat tänka på honom och inte barnen(om jag hade några) om något hände, typ börja brinna eller liknande..
    Vad gör du uppe så tidigt`?? haha! Fast vi e uppe tidigt med..ska ta ner hagen nu och sen äta lunch sen packa in Dusty i transporten och åka till Umeå!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.