söndag 21 september 2008

Livet som bondjänta

Guu så skönt, jag känner mig verkligen utvilad såhär nu efter helgen :O Not?
på lördan ringde väckarn kl 7, ut och släppa ut hästarna och mocka.. kl 9 ungefär så började slitet! Vi pressade 7,6 ton hö under dagen och man va lite mör i kroppen... tanken var att vi sku pressa 10 ton men det får inte plats här hemma så vi ska pressa mer framöver..
iaf... det var två st uppe på loften som såg till att klon tog med sig så mkt hö det bara gick och en som styrde den, vi var två som grepade fram höet från "landningsplatsen" fram till två andra som grepade fram höet till den som stod och matade in de i maskinen och en som staplade balarna som spottades ut... Jag kan säga att ladan är FULL nu och det är hö kvar... vet itne om vi ska pressa allt och skita i och använda hösilage i år lr om ja sak nöja mig med det vi pressat nu och använda hösilage och bara ställa en bal utanför hagen som jag kan lassa in i deras foderbord... aja få tänka lite.. iaf när vi var klara med själva pressningen så åt alla tappra själar soppa här hemma sen så bar vi in allt hö in i vår lada.. :O och när det var klart så for jag och Danne för att köpa mera duk till ridbanan, vilket tog 3-4 timmar innan den var framlyft och lastat och klart. Sen så motionerade jag Prisse och tog hand om dom andra och sen dog vi framför tvn.

Idag klev jag upp kl 8 och släppte ut djuren som hade haft nån form av tredja världskrig inne i stallet, en planka var lös i Okumas box och jaa alla öden.. iaf mockade och gjorde najs därinne. Sen så började vi med ridbanan och nu är den dubbelt så stor som innan ungefär... men ändå så är den inte helt klar.. de fattas rätt mkt fortf.. får se när vi har tid att fortsätta.
och idag har jag målat lite bommar, som fö blev kalasersfina :D sen så ha ja motionerat Prisse och ätit lite mat... nu ska jag ta in dom små liven och gå å dö i soffan me ett glas läsk :]

Känns peppande att kliva upp kl 03.45 imorrn bitti.. men vad gör man inte.. :]

Imorrn sak jag ringa till kliniken åxå...


Cya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.