söndag 4 september 2011

Himmel vilken dag!

Igår kväll hade jag gjort iordning allt som behövdes till tävlingen idag, hästen var ren, knoppad och klar.
Jag såg till att programmet satt, har bara ridit LC:1 en gång tidigare tror jag och det var rätt många år sen nu.
Iaf, pappa dök upp strax innan kl 5 imorse, lastade in det sista i bilen och gick och väckte hästarna.
Fick snygga till en knopp men annars var han ren och fin fortf. Så ut med båda hästarna, pappa gick med Prisse medans jag gick ner med Okuma till hagen.

Vi lastade och åkte, när vi kom till Teg (alltså drygt 4 mil hemifrån) "Helvete hjälmen är i sadelkammaren!" Det var bara att vända och gasa hemåt medans jag svor både tyst och rätt högljutt, fast mest tyst tror jag iaf.

Ganska exakt 1 timme senare var vi åter i stan och jag var stressad naaanting, väl ute på e4an var det typ ingen trafik och det flöt på rätt bra, så vi var bara runt 30 min sena, vilket iof betydde att direkt vi lastat ur fick jag sitta upp och börja värma.
Planen var att hinna gå med han en stund och få han att sträcka på benen lite innan det var dags att kräva något.

Första klassen gick rätt bra, dock hade jag lite småmissar som stör mig men inget allvarligt.
Vi vann den klassen på 60,74%.

Det var väldigt tajt med tid mellan ritterna så det blev mkt tid i sadeln idag, LB:1 fick vi 2 stora misstag som kostade otroligt mkt, mellantraven där han tog galopp, underlaget var väldigt tungt och efter halva diagonalen så rullade han över i galopp, något han inte gjort på länge.
Samt höger galoppen där vi bla fick en 1:a och en 3:a, om vi hade skött oss någotsånär så hade vi legat på ganska exakt 60% i den klassen, men med dom missarna så blev det bara 56,55%.
Känns otroligt surt, men samtidigt han skötte sig så himla bra både i transporten och även där borta.
Ge mig en timme eller en dag så är jag nog nöjd.

Nu ska jag ut å mocka, ev så kommer lite bilder och en film från LB:1an på nån dag eller så, det är pappa som har kameran.

Nu är det laddning inför nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.