söndag 11 september 2011

Det känns rätt bra.

Igår var det hemmatävling på SURF.
Skulle rida LB:1 och LA:3 (KM:et gick i A3:an)

Han kändes som vanligt och trevlig på framridningen sen när vi fick gå in i collecting ring så var allt mkt läskigt å han blev riktigt spänd.
Fick en del missar och han kändes inte helt ärlig, men vi hamnade på 58,62% och precis i mitten av resultatlistan.

Till andra klassen var han mer avspänd och på framridningen lyckades jag ta fram den där underbara traven han har, dock lyste den med sin frånvaro under programmet men han rörde sig ändå bättre i andra klassen.
Jag längtar tills den dag jag kan plocka fram den när jag vill inte bara när det behagar herrn.

Iaf så var det LA debut (LA:3) och med felridning samt dåliga vägar så fick vi 52,25%
Det är jag faktiskt nöjd med, vi har inte styrkan än, inte på långa vägar och skänkelvikningar är nåt vi övat på vääldigt lite likaså förvända galoppen.

Fick trevliga kommentarer och blev bara allmänt peppad på att få till styrkan som saknas och få honom lite mer lydig.
Det ska vi förhoppningsvis lyckas med under vintern!




3 kommentarer:

  1. Hur har ni gjort med dränering under ridanan? Jo, visst är det väl så att man gärna glädjekalkylerar då det gäller hästarna, man vill ju helst blunda för hur dyrt det egentligen är ;)

    SvaraRadera
  2. Vad har du för storlek på din? Jag är ju lite större än dig.... Och jag funderar på om M kan passa...

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.