söndag 25 september 2011

Länge sen..

Mkt har hänt sen jag skrev sist.

Förra helgen red jag och Prisse för Ann .
Det gav lite småsaker som helt kalrt är värda att lägga lite krut på.
Visserligen är hon inte den första som påpekar det men det var som att jag tog till mig det ordentligt nu.

Jag måste, använda skänklarna, jag kan inte överge honom, då kommer vi aldrig att få in baken ordentligt å få upp framdelen.

Himmel vilken skillnad det gör, främst i galoppen om man sitter korrekt och driver, man kan ju göra nästan vad som helst då!

Iaf eftersom vi har såpass mkt större problem i höger varv än vänster, han vill in med högerbogen och ut med rumpan till vänster och att få en högergalopp ur det, Good Luck Chuck!
Hon var lite orolig över att han skulle ha något som störde eftersom han tydligt visade att han inte ville sträcka ut vänster sidan, alltså ta in bakdelen till höger.
Men jag menade på det att ifall det hade varit något så hade han inte ens accepterat litegrann.

Efter söndagens träning så blev jag helt utslagen och fick feber och var inte fräsch på långa vägar, så Måndagen besökte jag läkare och blev beordrad att vila och äta medicin.
För att inte helt och hållet kasta bort en vecka där jag knappt skulle få rida så ringde jag till ET:n och han kunde komma ut redan samma kväll! Vilken tur!
Han blev otroligt glad över att få se Prisse igen och berömde ordentligt och sa hur otroligt fin han hade blivit, självklart är det kul att höra men man blir lätt lite hemmablind och jag vill ha massa mera muskler! :)
Iaf, han hittade inga "fel" , han fick akupunktur, laser och lite allmän knådning.
Tisdagen fick han vila och onsdagen smygskrittare jag, dock märkte Danne mitt tilltag men jag skulle ju "bara skritta lite".
Han kändes iaf himla mjuk och trevlig!
Och jag kunde utan problem ha rumpan och bogen på plats, mkt roligt :)

Torsdagen försökte jag rida mer seriöst men det fanns inga krafter så han fick faktiskt vila både fredag och lördag.
Idag har jag ridit en stund på banan och han känns himla trevlig!

Är dock rätt trött nu och det värker i benen :S Himmel va fort man tappar alltså!
Känner mig som en liten fettblobba... som rullar ist för att gå :O

Förresten så fick jag med hjälp ner elrepet till vinterhagarna idag åxå, Det var 3 hagar tidigare och Okuma hade vindskyddet, nu blir det en "stor" hage och vi ska öppna upp fronten på vindskyddet så båda kan stå där samtidigt, om nu Okuma tillåter det vill säga.
Uteboxbygget får dröje tills nästa år eller nåt, varken jag eller Danne är tillräckligt fräscha för att dra igång ett så stort projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.