söndag 22 augusti 2010

Övik

Idag har vi varit en sväng till Övik för att rida en LB:1 igen.

Superdupernervös när vi hade kommit fram, stackarn stod och skakade!
Har aldrig sett han sån tidigare, sen fick han ett mindre utbrott i transporten men vi kunde få han lugn, ganska fort.
Framridningen ska vi inte tala om, han fipplade med tungan och bettet satt skumt, även fast jag inte ändrat nåt sen jag red kvällen innan.
Jag fick han inte i höger galopp, han vart bara uppjagad och väldigt mkt uppåt.
Som sagt, mindre lyckad ankomst och framridning.

Men väl inne på banan, ne då bestämde han sig för att vara ridbar.
Visserligen är han inte avslappnad men han skötte sig så helt ok.

Det blev 56,55% och det är jag nöjd med :)

2 kommentarer:

  1. Jättekul att se!
    Kommentarer: Tänk på att inte göra hörnpassering när du rider in i bågarna och ur. Vänta ut halten och få hästen stilla innan hälsning, ta mer tid på dig (tänker mest på slutet att du hälsar innan hästen nästan stannat, brukar han ta upp huvudet så att det är svårt med halten kanske?) Galoppen borde du fått bra på eller? Den första var fin. Helt klart mycket finare denna gången! Duktiga!

    Paulina

    SvaraRadera
  2. Vem är den konstiga personen som filmar, ba zomar ut när man borde zoma in.. humm
    Kanske va de jag kanske, måste lära mig din kamera. Ni var så duktiga så. Spännande att se hur de går i helgen. =)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.