söndag 15 augusti 2010

Äntligen!

Äntligen har vi varit iväg och tävlat!
Inte för att det är livsviktigt men det är kul att få en bedömning på hur man jobbar och sen är det ju underbart, miljön, alla härliga människor!

I LC:2 fick vi 56,79% med 7:or på galoppen! Det har aldrig inträffat förut.




Såhär i efterhand hade jag önskat lite mer "go" men jaa jag är nöjd ändå för det var så länge sen och så hett(!), och det allra bästa är att han skötte sig super i transporten!
Han drack jättebra under dagen, hade för första gången med mig betfor för att blanda ut i vattenhinken och det var mkt uppskattat och behövligt för det var ruskigt varmt!

I LB:1 fick vi 53,45% , om jag ska vara ärlig så är jag förvånad över att det gick att rida två klasser, dels i den värmen och överlag.
Det var första gången någonsin jag red två klasser med han (i dressyr) och förra LBn vi startade i red jag fram för länge och då fick vi 40% !! Lite skillnad, även om det är en bit kvar innan det är bra resultat :)

Hursomhelst, på filmen, det han skyggar för är en annan Surfare och hennes häst, dom hade tävlat klart för dagen och hon var på sidan av banan och rullade sig osv.
Det var jätteläskigt tyckte Prisse ;P



4 kommentarer:

  1. Ni är lika snygga som alltid!! :) Var tävlingen på Surf eller? Gud vad jag verkar ha missat mycket i helgen! :S

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul med filmerna!!! :)
    Ni har kommit en bra bit på vägen verkligen, vad kul. Och nu då ni kommit igång på tävling igen, så med mer erfarenhet så kan det bara bli ännu bättre :)

    SvaraRadera
  3. Han ser riktigt trevlig ut bitvis då han slappnar av. Verkar som att det bara är lite mer styrka som fattas och då slår han sig fri. Men det är stor skillnad sen jag såg honom sist! Kul! =) Då kanske du ska vara med på SURF?!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.