fredag 22 augusti 2014

Förändring och förlust.

Länge sen jag skrev något här och en del har förändrats.

Okuma min underbara bästa vän har fått somna in efter att hans tillstånd inte blivit bättre. Det var ett tungt beslut, men det var rätt beslut. Han fick sluta livet medans han fortf hade glimten i ögat.
Dom sista dagarna fick han dessutom två fina tjejer på besök så han levde verkligen upp.

En annan tös har flyttat hit och dom två tjejerna jag lånade av Ina har flyttat hem igen.
Är otroligt tacksam för att jag fick låna hennes tjejer som sällskap till Prisse. Dom gjorde sitt jobb med att trösta honom, klart Prisse saknar Okuma åxå, dom gick tillsammans i drygt 6 år...

Iaf lilla fröken är en grön -09:a Sarkozy - Welt Hit. Vaken, alert men cool. Rör sig trevligt, bara mitt jobb att plocka fram det lilla extra. Som hon rör sig i hagen så finns det mkt att få fram.
Först ska vi dock hitta oss en sadel som passar perfekt. Ingenting ska få hindra/hämma frökens rörelser.

Prisse tränas på som vanligt och hemmavid och på träning sköter han sig ypperligt. Synd han inte har psyket att visa upp det på tävlingsbanan dock. Han är fin, förstår dock att det kan vara svårt att tro det när man ser oss på tävling, där det för det allra mesta inte går alltför bra. Sån tur att livet är bra mkt mer än bara tävlingar och tävlingsresultat :)
Jag älskar min galenpanna och har lärt mig så fruktansvärt mkt av honom.


3 kommentarer:

  1. Men äntligen som jag väntat på update här :)

    Visst är det så att vissa hästar aldrig blir lika bra eller ens i närheten på tävling som hemma. Så fint av dig att värdera allt de andra han gett dig och lärt dig.

    Blir roligt att följa din nya resa med din nya dam, för visst blir det lite skriverier får jag hoppas. ;)

    Okuma kunde inte haft någon bättre vän till slutet.

    SvaraRadera
  2. Men Hanna! Jag visste inte att Okuma somnat in. Beklagar förlusten :'(

    Vill se bilder på din nya stjärna!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Yay! Du bloggar igen! :) Har saknat dina inlägg.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.