måndag 25 augusti 2014

Ny sadel!

Som sagt, sadelutprovning igår, det mättes och antecknades och provreds och provreds ännu mera. Är så stolt över lillans uppförande, huuur cool som helst!

Mot slutet så stod valet mellan 3 sadlar, en Lippo, en Pessoa PDS och en Prestige (12000kr, 19000kr och 29000kr)
När jag satte mig i Prestigen första gången så hade jag hittat hem! Underbar sadel.Dock var hon itne helt nöjd vid andra provridningen, så då vart jag mer kär i Lippon faktiskt, riktigt skön sadel som jag satt jättestadigt i, men hon rörde sig allra bäst i Pessoan. Så det fick bli en sån, funderar på att beställa mässingskyltar och sätta på bakvalven. Lite kul sådär, tror dock jag ska gå lite mot strömmen och ha hästarnas namn ist för mitt eget på skyltarna. Hur kul är det att ha två svarta dressyrsadlar med mitt namn bak på? Då blir det ju lite mer personligt om det är hästarnas namn tycker jag nog :)

Red ett kortare pass idag, hade eg tänkt låta henne vila men iomed det blir vila imorgon så kunde jag inte hålla mig från att rida idag. Kändes lite trött/matt men däremellan så MMMM MUMS!
Kändes helt klart konstigt att sitta upp på Prisse efteråt, det mesta kändes.. platt.. även galoppen som är hans bästa gångart.
Men han är underbar ändå :)

Ska bli så spännande att se vart vår resa tar oss, både min och Prisses och min och Lillans :)


2 kommentarer:

  1. Skönt att ni hittat en sadel, och vad kul Atti verkar trivas!! Hoppas du fortsätter blogga, kul att följa någon som också har unghäst :)

    SvaraRadera
  2. att ni menade jag ju :) Och inte atti.
    Själv var jag sugen att skänka bort min igår :P

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.