torsdag 17 januari 2013

Underbara ponnyskrutt!

Var iväg med Prisse till ridhuset med planen att rida igenom honom för första gången på hur länge som helst.
Han har ju haft lite vintervila och är på g att komma igång helt igen.
Så jag hade längtat efter ett trevligt dressyrpass, just sådär som vi avslutade det innan vilan, att bara flyta igenom skolorna och bara dansa.
Självklart visste jag att det inte skulle inträffa, utan nånstans där i huvudet så visste jag att han skulle vara stel och protestera.

Först när jag kommer in i ridhuset så blev han så laddad så innan jag ens hade suttit upp så var det bäst att bara ta av sadeln och släppa lös honom därinne o himmel vad han njöt och busade lös!

Efter en stund så sadlade jag igen och satt upp och red och han var helt underbar!
Visst han saknar lite styrka men han vill, och vi dansade, precis som vi inte haft något uppehåll.
Helt underbart och det var verkligen precis det jag behövde.
Även om han är så extremt känslig så det går tillöverstyr ibland så är han verkligen Min häst, jag älskar att bara kunna tänka saker och det är precis som han läser mina tankar och bara gör det jag tänker.

Okuma har jag tömkört några fler ggr och jag är faktiskt lite sugen på att dra fram rockarden och köra en sväng runt byn i helgen.
Idag fick han vila, igår var det planerad vila och idag blev det dessvärre oplanerad vila, kände att det räckte med en ponnyskrutt när termometern visar -20.
Har blivit så himla bortskämd med värme nu, jag är ju fan vid hur många minusgrader som helst och nu kinkar jag över -20 :O
Vad har hänt med mig?

Hoppas på några härliga dagar nu med sol och lagomt många minusgrader :D

1 kommentar:

  1. Sv: Haha tur för dig då Hanna!;) Men var det inte velli kallt att rida?:o

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.