söndag 13 januari 2013

Så var den helgen över.

Första helgen efter all underbar ledighet, jag sa redan i måndags att i helgen ska jag, njuta varenda ynka sekund av helgen, bara njuuta!

I fredags var jag till Matilda B hade det riktigt trevlig, god middag samt massa surr, om verkligen allt o inget.

Lördagen var jag först ut med Prisse, skrittade runt byn, dels har han också fått ta det lugnt nu under julen samt att ibland behöver han bara skritta, inse att världen utanför inte kommer att döda honom, bara skritta och andas.

Sen tömkörde jag Okuma på gårdsplanen och han skötte sig himla bra, han försöker så gott han kan och han har inte blivit arg än, det är ett framsteg!

När jag var klar med hästarna blev jag lite lätt rastlös så jag bestämde mig för att vara ut och springa, sprang runt byn och när jag kom hem så blev det lite magövningar som idag påminner mig om att det var på tok för länge sen jag tränade!

Även idag blev det en skritt tur med Prisse, gick mkt bättre idag.
Ser framemot en härlig vårtermin med mängder av härliga pass med båda hästarna!

Eftersom det gått så bra att tömköra Okuma så bestämde jag mig för att tömköra runt byn , mestadels i trav, för att både röra på honom samt röra på mig själv.
Han skötte sig jättebra, han kan vara så jäklarns fin, när han vill så klart.
bitvis var det helt underbart att se hur han rörde sig, riktigt trevlig trav. Ibland blev den lite hastig men han lyssnade överlag bra.

Nu har jag även mött den första och dessvärre den mest korkade skoterförare (nånsin) vi möttes och han drog på rejält förbi oss, hade lite trubbel där ett tag men det gick vägen och sen kunde vi avsluta med lugn jogg tillbaka där han var avslappnad och vilade väldigt trevligt på steget.

Har mixtrat väldigt mkt med kameran på slutet och är väldigt fotosugen, tror jag ska försöka få ihop några "offer" att mixtra med, men då är jag ju lite kinkig.
Jag skulle aldrig bli fotograferad med nåt som inte matchar, eller iof, jag har väl iof alltid matchande utrustning och är det fotadags är det extra noga :)

Nu längtar jag efter dom där vackra soliga (varma) vinterdagarna!

Fast, även till det här,


Lite mer sånt här vore kul först bara



2 kommentarer:

  1. Sv: Synd att det ska vara så när man är tävlingssugen :/ Det är en gel som kan smörjer på i näsvingen som ska sända ut doftdignaler för att lugna hästar som har lätt att bli nervösa och stressiga. Om du läser fler inlägg på mig blogg så förklarar jag mer om detta :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Det går bra auu skylla på mobilen ;) haha. Jag har köpt från apovet.se. Det kostade nästan 400 kr med frakt för 10 dospåsar. Det är inte heller klassat som doping då det klart och tydligt står att det tar inte upp av kroppen utan bara triggar igång näsan på dom med hjälp av feromer (doftsignaler) :) Köp och prova, det kan vara värt de! :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.