fredag 15 april 2011

Helg.

Åkte in med Okuma till Surf för att träna.
Eftersom han var halvjobbig igår så hade jag nästan förväntat mig heljobbig idag, men inte det inte.

Hade koner uppställda och fick red 10 m volter i skritt och trav som blev väldigt bra, framdelsvändningar och bakdelsvändningar samt när man kom ut från volten så red vi öppna i trav mot en kon uppställd mitt på kortsidan, för att sen göra en övergång till skritt och sen bakdelsvändning vid konen.

Han protesterade 2 ggr, och det kommer verkligen som en blixt från klar himmel, ingen förvarning alls, men fick tag i honom på ett mkt trevligt sätt och det jag trodde skulle vara omöjligt att få till visade sig inte alls vara något problem alls, han lyssnade mkt bra och känslan var god i princip rakt igenom passet.

Han fick även duscha när vi väl var inne, så nu är han en ren liten plutt.

Prisse skrittade jag på banan, jobbade med öppna och sluta, skänkelvikning samt variera ställning , inåtställd, utåtställd , inåtställd.
Kändes helt ok.

Okuma igårkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.