söndag 7 december 2008

växa fast

Japp jag kommer att växa fast i sadeln snart ;)
red som sagt långa rundan me alla (även fast det var galet mörkt när jag red KC men Pontus fick hänga med och stötta mig via telefon.. tur handsfree finns och pann lampa, tvr är alla så fjantiga me den nu bara.. men okuma och kc ska vänjas igen och prisse åxå men det kommer att ta tid.. lillrumpan lär väl skita knäck.. -skratt-

iaf Prisse var väldigt fin idag och hade himla fin galopp traven va åxå fin väldigt flashig.. lite skillnad från igår då han knappt tog den och när han väl gjorde det så bara några steg och sen typ slängtrav..han var nog less tror jag...
och Okuma va åxå himla fin... en vecka till sen blir det trav :)
KC är himla mysig han med... när han vill.. iaf så är ju alla de, när dom vill... KC kan man dock inte tvinga till nåt han inte vill... han bara stänger av... då får man lura han lite så man får igenom de man vill sen göra nåt som han gillar :)
Det är rätt fascinerande att jag har 3 hästar som är så otroligt olika...
lr Prisse och Okuma är lika till viss del... ibland funderar man på om dom är brorsor... men Okuma är ltie hårdare och han kan man säga åt utan att han får panik..
Prisse är lite räddare av sig och man måste verkligen tänka och göra så han känenr sig duktig..
Det är en utmaning...

Idag satt jag i sadeln ungefär 3 timmar.. lite drygt .... och jag kan ärligt säga att jag älskar det!
Fast 3 timmar i sadeln blir det ju ungefär varje dag nu framöver :) och jag längtar så tills alla är igång och går för fullt :)

Älskar mina djur och min familj och Danne, men han hör ju eg till familje biten.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.