tisdag 18 december 2012

nyss inriden unghäst?

Hästarna har dels blivit vaccinerade samt Prisse har varit så vänlig att han har gömt en baksko i hagen. Så det fick bli lite vila. Igår for jag ut en sväng o himmel! Det var galet! Vingligt och antingen fullt ös framåt eller så stod vi på stället o trampade, sen att han blev rädd för sin egen skugga några gånger behöver vi inte ta upp. Bara att konstatera att han behöver bralla av sig. Så fort min bil är färdig så blir det ridhuset och släppa honom, sen kan man rida igen. Man såg rent hur det kröp i hela kroppen på honom, så söt! Jag tror jag ska köpa en julklapp till mig själv! Bruna dressyrstövlar! Dom e så himla snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.