torsdag 12 april 2012

kvickare än kvickast

Det är precis vad lilla Prisse är i benen, han byter och byter tillbaka innan man ens hunnit blinka. Lite lätt störande men samtidigt får man ju försöka se det som nåt positivt. Sen märks det rätt tydligt att jag måste sätta lite mer krav på honom. Det är inte okej att slå sig fri i fattningen, han kan göra bra fattningar, om jag rider väl.

Igår blev det ett sent pass i ridhuset, på kandaret, med helt hängande stång. Känns som att man måste ta det lite försiktigt.
Funderar på om man ska ändra nåt, prova sig fram. Kanske nåt mjukt under kedjan, skumrem?!
Ikv tänkte jag försöka ut och galoppa en massa, får se när jag tar mig från jobbet...

3 kommentarer:

  1. Vi hade en tunnel på kedjan till Dust. Antingen en i fårskinn eller en sån i gummi. Det trivdes han bra med, han gillade inte riktigt utan. Kanske värt att prova! :)
    Ni är så himla stiliga! Förresten vart är det du har flyttat? Är det nära Surf eller? =)

    SvaraRadera
  2. Memme har typ en luftkudde under kedjan. Tar rätt mkt plats så kedjan sitter på yttersta hålet, men den är då allt annat än skarp mot käken :)

    SvaraRadera
  3. Sv. Inlägger var mer riktat till de nätterna som hästarna står på tävling. Det blir lite annorlunda för dem att stå inne hela dagen samt med hårdare ansträngning. :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.