måndag 21 november 2011

Jobbigt värre.

Idag när jag kom hem från jobbet så skyndade jag mig att göra iordning Prisse och for sedan ut och red, tänkte jag skulle prova rida över ängarna trots att dom plöjt åkern jag brukar gena över, som tur var fanns det bra traktorspår så det gick riktigt bra att skritta däröver, sen när vi kom till stället där det brukar vara blött, så var det halvfruset, så Prisse går igenom och sjunker ner i leran och tar ett rejält skutt, vilket resulterar i att reflextäcket (från Horze som går fram över bogen) lossnar vid bogdelen, samtidigt som Prisse skuttar lyckas jag fiska tag i täcket så att han inte ska kliva på det, jag lyckades och jag lyckades även få tillbaka det på plats.

Väl framme i byn börjar vi jogga fram lite och traven kändes väldigt trevlig, lite stel i höger sidan men dom stod ute i pissväder rätt länge igår och han är känslig.
När vi kommer fram till skogsslingan så blev det högerfattning från skritt och himmel, vad jag fick mkt gratis idag, underlaget var riktigt bra också.
Han jobbade på så bra och kröp inte ihop eller ens la sig i handen.
Mkt trevlig känsla!
Efter att ha galopperat i bägge galopperna en stund så börjar han flamsa och skjuta ut bogen och rumpan, hans försvarsmekanismer när det blir jobbigt.
Jag kan tänka mig att det blev jobbigt för honom för galoppen var riktigt bra!
Tidigare har jag dels fått driva otroligt mkt samt acceptera att han tar ett lite större stöd i handen, idag var allt bara lagomt,mjuk drivning, ett mjukt stöd i handen.

Sen skrittade jag Okuma i 40 min på banan, red lite serpentiner och bara lallade runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.