söndag 27 november 2011

Hmmm

Idag fick Prisse vila, tror det får bli skritt imorgon.
Nu sista passen så har jag verkligen kunnat samla galoppen och dessutom utan att ha det där lilla extra i handen, men så fort jag samlar för mkt så blir det väldigt lätt lite byten om jag inte sitter som jag ska.
Kul att det verkar finnas där, dock så vill jag ha en starkare förvänd galopp innan vi börjar lattja på allvar med byten.
Fast eg så är väl den förvända rätt stadig, med tanke på hur lite vi ändå jobbat med den.

I början av dec så är det en P&R som jag tänkte vara med på, tänkte rida LB:2 och LA:3.
Har även börjat halvhjärtat tänka på vad jag äter och har även varit ute och sprungit några ggr under veckan.

Bilder från vår LA-debut



Vore himla kul att bli fotade eller helst filmade när vi jobbar med mellantraven, för den känns iaf helt annars än vad den gjorde för någon månad sen!
Okuma sköter sig faktiskt (ta i trä) bra, nu är vi uppe i 50 min skritt och idag skötte han sig klockrent, om ungefär 1½ vecka ska vi börja lägga in lite trav, 5 min trav första veckan känns rimligt.
Hoppas bara han går med på det :)

1 kommentar:

  1. Ja, tack! Din verkstadssnubbe låter precis som en sån jag behöver!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.