tisdag 27 december 2011

Pensionär.

Om inget förändras så får Okuma bli pensionär, var in till SURF idag med honom, eftersom Prisse skötte sig som vanligt när jag var in med honom så hade jag en liten förhoppning om att Okuma också skulle "komma tillbaka" om han var på ett ställe där han är van att vara.
Men jag hade fel.
Så min guldklimp, världens finaste Okuma, han får bara vara, det tar emot så fruktansvärt, det är det värsta man kan göra med en häst som blivit lite tillåren.
Det är inte meningen att det ska vara med livet som insats när jag rider honom och så är det nu.
Förhoppningsvis blir det bättre när vi flyttar, fast eg tror jag nog inte det... :(

Känns otroligt tråkigt, jag älskar ju att rida honom!

Matilda tog iaf några bilder.







Mitt lilla hjärta..

2 kommentarer:

  1. Hanna, jag tänkte på en sak. Okuma är väl en väldans "humörhäst", känslig, eller hur? Du tror inte att det kan vara för att du mår dåligt, då känner han det och förstår inte varför å blir stressad och mår dåligt osv. ? Jag tänker att han kanske mår bättre när allt lugnar ner sig? Jag menar djuren verkar ju förstå så mycket mer än man tror...bara en tanke! Hoppas allt ordnar sig för dig!

    SvaraRadera
  2. Nä vad tråkigt =( Varför fungerar det inte längre?

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.