tisdag 17 maj 2011

Två blöta hästar.

En blev duschad efter passet och den andra blev blöt av en störtskur när jag red.

Okuma tog jag faktiskt på lina med gogueinspänning lite löst och det värsta Okuma vet är kanske att bli longerad, han blir SÅ uttråkad!
Värst är skritten, sen när det blev trav och galopp så skärpte han till sig.

Prisse red jag med Okumas sadel, tror faktiskt den ligger relativt ok, inte super men han accepterar den ( Prisse är extremt kinkig för er som inte vet om det, och duger inte en sadel så kickar han omg, även om den kan se ut att ligga ok )
Bitvis känns det som att jag får till en bra ridning och sen däremellan blir det lite spänt, men jag sak forsätta prova, skulle nog eg ha haft en 36:a bomvidd, 38:an är lite i största laget, men med padd går det.

Hade varit intresserad av att prova en bomlös på honom, en Star Trekk Dressyr, den ser då iaf ut som en vanlig dressyrsadel, tycker det är så otroligt fult med "soffsadlarna".

1 kommentar:

  1. Ja dom är inte snygga de som man verkligen ser är en bomlös, hua! Tur det finns såna som ser ut som vanliga nu. :) Jobbigt med sadel-letande! Hoppas du hittar något som passar perfekt!
    Förresten så börjar en massa av mina jobbarkompisar på ditt jobb inom snar framtid :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.