torsdag 7 maj 2009

Ponnytävling och lite om Prisse

Japp igår så fixade jag stallet tidigt (mitt stall iaf) sen så kl 15.35 så var jag på surf mötte Erika först utanför å gav henne lite saker å sen tassade jag in och såg mina små ponnybarn ^^ mohahaaa
Efter liite förvirring så tog vi oss iväg exakt enligt tidsplanen (iof så höll vi ,läs jag eftersom jag körde dit, inte den så bra, vi kom dit 17.10 )
Sandra anmälde och betalade och jag och Karin lastade ur och gjorde iordning Lady.
Sen vare framridning och.. ärligt talat så vet jag inte om jag skulle palla om mina framtida barn(?!) skulle börja rida å tävla.. eftersom jag var hypernervös och hade en puls på typ 300 kändes det som :O Såg mellan mina nervösa små anfall att Lady såg väldigt trevlig ut på framridningen men sen när dom kom in på banan så blev det utvägring på första hindret men hon hoppade det efter att bakre bommen va nedlagd..
Lady lyckades även tappa en sko där inne på banan. Iaf för att korta ner storyn lite, jag tar av skon, och försöker gulla med sekretariatet går väl sisådär... Sandra å Lady startar utom tävlan i en annan klass (70 cm) och tar sig runt med två stopp och en rivning.
Mamma Hanna hade hjärtat i halsgropen hela ritten och var såååå glad när dom kom ut från banan och jag såg att Sandra var nöjd :]

Sen blev det avskrittning och fika!

Efter 6-7 timmar i köket så var det här resultat :)
Hästskokakor, chokladkaka
bullar och citronmuffins med citronglasyr

Sen så åkte vi hem och då körde Sandra, gick bara fint, vi alla lever idag och inget gick sönder ;)



Idag så var jag in till Surf med Prisse och red i ridhuset, han har ju tagit det ganska lugnt nu ett tag så det kändes tryggast så. Väl framme insåg jag att jag GLÖMT knästöden till sadeln. En wintec 500 är INTE kända för att ge så mkt stöd överhuvudtaget å tar man då bort knästöden så kan an nog jämföra det med att rida barbacka fast med stigbyglar...
Han skötte sig rätt bra blev rädd en gång för nån som levde om en massa på läktarn men lugnade sig rätt fort... Jag är nöjd med honom, och ser framemot träningen nästa vecka :D

Imorn får ni alla hålla tummarna!

Nu ska jag tryna!
>Godnajt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.