fredag 29 maj 2009

Depp och en hoppande tvättmaskin

jaaa så är väl ungefär läget nu..

Igår blev grovtvättmaskinen inkopplad, MEN eftersom vi inte hade något fundament för den att stå på så blev det Volvo Amazon motorkuddar, det funkade SKITBRA så länge maskinen var tom. Nu ikväll så skulle jag pröva att tvätta ett täcke för första gången.. gick kalasers, ända fram tills centrifugeringen då den började hoppa runt och som tur var jag där nere just för att hålla koll på att detta inte skulle inträffa/ stänga av den om det skulle inträffa.

Hade vi inte hållit i den så hade den nog hoppat omkring och dödat nåt/nån :O
Så nu blir det att riva upp klinkersen och en bit av väggen och gjuta ett fundament och gjuta in bultar så man kan bulta fast maskinen...

Jag blev svårt deppad då jag har längtat efter att kunna tvätta upp alla skitiga täcken som bara ligger å tar plats nu.. -suckar-

Imorn kring 12.00 kommer iaf sadelutprovaren och med min tur lär väl alla sadlar ligga bajs och han kommer att få damp och kasta av mig... ja, jag är väldigt positiv för tillfället.
sucksucksuck.

Idag klev jag upp kl 07.00 för att släppa ut hästarna, sen gick jag in och bakade, både en chokladkaka och en amerikansk citronpaj, med ett marängtäcke. Den dög enligt Rebecka som komme och hälsade på där mitt på dan. Fin bil hade hon åxå.
Nästa fredag blire träning och sen ska vi rida ut och sen ska Okumas man bli snygg och välvårdad ;)

Usch.. nu ska jag deppa vidare ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.