fredag 22 juli 2011

Lite loj.

Idag har det varit så himla varmt så Prisse var rätt loj idag, iof kan det ha nåt med uteritten igår att göra.

Idag red jag på banan och jobbade vidare med öppnor och bakdelsvändningar samt övergångarna.
Fortf kan jag störa mig på när vi inte får till dom klockrent, eller om han inte känns helt loss.
Tänk så fort man kan få höga krav.

När jag hade ridit klart så kom jag på tanken att be Danne filma lite så jag fick se, dessvärre så var det i princip slut på batteri i kameran så det blev kanske alltsom allt 2min filmning och det direkt efter att vi skrittade nästan 10 min.

Insåg att det är något jag måste börja jobba med, att rida fram och få igenom och sen skritta lite och sen kunna plocka fram det igen, helst omgående.
Som det är nu så tycker han att han är färdig för dagen, vilket inte känns alltför bra med tanke på att det nästan alltid blir en skrittpaus mellan det att man ridit fram och är nöjd tills man ska in på banan.

Iaf så Danne stod kvar och kikade och vi visade upp lite övergångar samt försökte hitta den flaschiga mellantraven Prisse valde att visa i onsdags.
Helt klart mkt bättre än tidigare men nu när jag vet att den där traven finns, så ska jag kunna få fram den, det kommer!

Får se vad vädret och hur Prisse känns imorgon, måste kika tillbaka och se när han vilade sist och när det är lämpligt att lägga in en vilodag.
Hade helt klart varit roligt att jobba med mellantraven igen, ifall han känns trött kan man ju alltid skritta rundan ist.

6 kommentarer:

  1. Sv: ja de hoppas jag med!!!:). Haha jadå, visste inte ens jag :p kul!!:D

    SvaraRadera
  2. Hanna passa på och kom och träna på Vännäs Pay and Ride nästa vecka 27/7 Pia är domare! :)info på vrfs forum.

    SvaraRadera
  3. SV: Yes, här är min utvärdering om den: http://minfux.blogg.se/category/produktutvardering.html

    :)

    SvaraRadera
  4. svar: Jo, jag såg den som hastigast bara.. Fick rådet att köpa en sådan om sadeln ska fungera.. Frågan är bara om inte en mattes har bättre kvalla? Självklart hade det varit trevligast för min plånbok om jag köper från hööks.. men deras kvalitet är inte alltid den bästa..

    SvaraRadera
  5. Ska du och tävla på sandgärdan i augusti? :)

    SvaraRadera
  6. Imorgon avslutas tävlingen om Schockemöhle grimman! Så var med du också! Alla har en chans att vinna!

    Kram

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.