måndag 18 juli 2011

Äventyr!

Det äventyr jag nämnde i föregående inlägg var helt enkelt att jag och Okuma åkte in till Klabböle för att rida ut med Matilda och hennes nya pojke, Maranello.
Riktigt tjusig pojke det där, är väldigt glad för Matildas skull.

Iaf, Memme, som han kallas, tyckte det var väldigt konstigt när Okuma kom in i stallet och blåste upp sig rejält och min första kommentar var något om att han såg ut som en hingst.
Jag var lite orolig för att Okuma skulle vara heltossig, men han skötte sig riktigt bra.
Vi var ute i runt 1½ timme och hade det allmänt bra, helt enkelt en trevlig ridtur där Okuma inte låg på nånting överhuvudtaget, blev någon kortare galopp och han var reglerbar där med, vilket känns så himla skönt.
Han kanske rent av håller på att mogna min lilla plutt?

Det här måste vi göra om, helt klart, enda nackdelen var att vägen , som garanterat var helt underbar innan, var förstärkt med x antal lass grus, och eftersom Okuma är barfota bak så var det i vassaste laget, men helt klart ridbart, tur han inte är särskilt ömfotad.

Vädret såg väldigt ostadigt ut när jag kom hem så Prisse fick sig ett bad då han njutit av flera lerinpackningar under dagen sen får dom sova inne, skönt för dom att vila upp sig inne ibland också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.