onsdag 20 januari 2010

Både bra och dåligt.

Idag har jag och KC ridit i en av sommarhagarna, den större.
Först värmde jag upp på banan och sen ner i hagen travade lite och jäklarns vad jag kan känna mig liten ibland på honom + det faktum att det var lite djupare snö så han fick lyfta benen lite mer än vanligt, jag fick stå på tå i stigbyglarna för att ens ha nån möjlighet att rida lätt.
Då hade jag ändå kortat dom ett hål jämfört med vad jag brukar ha.
Tur var nog det.
Tog en galopp i varje varv åxå, hur mysigt som helst.
Sen joggade vi av lite på banan där det är väldigt lite snö.

Sen fick jag veta något som gjorde mig väldigt besviken.
Jag har inte fått någon plats på söndagshoppträningen.
Vilket jag tycker är ganska konstigt eftersom jag redan förra året hade som tävlingsmål inom hoppningen att tävla 90 cm och 1 m med honom.
Nu blev inte det av pga sadeljakt samt att när jag väl fått tag i en sadel kände jag mig inte så sugen att hoppa i dressyrsadel, men efter att ha provat och det gick helt okej, så tänkte jag att jag hoppar i den så länge.
Iaf, för att få en plats så ska man ha som ambition att lösa licens och tävla för SURF, vilket jag har tänkt göra!
Nu vet jag dock inte, första tanken var att det kändes extremt surt att ha löst medlemsskap samt anläggningsavgift för hela året.
Jag är inte intresserad av att stå på en reservlista, då man aldrig vet om eller när man får vara med och jag vill ha regelbundna träningar så att vi verkligen kan ta oss ut och tävla.

Mkt besviken är jag idag trots att hästarna/ridningen gick bra idag.

3 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du känner! Att stå på en reservlista innebär ibland regelbundna träningar, men oftast blir det lätt att man får träna ibland. Hur kom det sig att du inte prioriteras?!

    Ursh, det är verkligen inte roligt när man inte får den träning man behöver för att ta sig någonstans.

    Jag har fortfarande inte hittat någon lämplig tränare att rida för i dressyr och hoppning. Hoppningen är svårare eftersom hon inte kan vara med på vanlig träning, om de inte är anpassad. Dressyren går säkert lösa framöver..

    Men TS tid är bara att drömma om!

    SvaraRadera
  2. Men vad knepigt att du inte fick vara med. Jag förstår att du är besviken. Ursch vad tråkigt :(
    Skönt att hästarna gick bra iallfall! :)

    På söndag ska jag ev. rida två! pållar. Hjälp hur ska detta gå, jag har så ont i mina ben idag, hahaha :P

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.