torsdag 22 oktober 2009

Surf och skoning.

Var tänkt att bli träning idag men när jag var påväg så hörde Reb av sig och meddelade att hon inte skulle hinna för att hästen hon tränar och tävlar mest troligt hade kolik så hon väntade på vet.

Så blev lite besviken då jag sett fram emot träningen. Skickade ett sms till Jennifer och undrade om hon ville komma å va social med mig när jag var på Surf, och hon var inte alltför svårövertalad ;) Det är första gången hon ser min vita lilleman in action åxå... Hade förväntat mig en hel radda negativa omdömen om allt och inget.. men hon måste helt klart ha sovit gott ;) Eller så var det kanske inte så hemskt som jag trodde?
Hon tkt iaf att jag red mjukt och fint och att jag vet hur han fungerar och hur jag ska rida honom. Annars så hade hon ungefär samma åsikt som jag (jag är ju itne alls partisk) att när han slappnar av blir han väldigt trevlig och om jag bara lyckas få all hans energi till något positivt istället för att vara lättstörd osv.. så kan det nog bli mkt bra :)
Det att jag rider mjukt och fint har jag hört förut, jag vet dock inte om jag tycker jag rider på något annat sätt än vanligt, iof är det väl vanligt för mig.. men jag har aldrig tänkt på mig själv som en som rider mjukt och fint..
Men det är alltid kul att höra, om det är vad man verkligen tycker.

Ärlighet varar alltid längst och blir bäst i långa loppet. Om jag ser någon som gör något dumt så försöker jag prata med den och få denne att förstå att det inte hjälper att göra si eller så. Lugnt, mjukt och konsekvent är det bästa enligt mig.

Iaf, sen var hovisen här men eftersom det blev lite förseningar så blev det bara Okuma som fick nya vinterskor idag, Prisse ska bli omskodd imorn och KC ev imorn åxå vi får se hur mkt vi hinner. Imorn kväll ska vi faktiskt fara till Lycksele och kika på något band där :) Rockabilly såklart ;)

Nu är jag alldeles för trött och ska sova.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.