söndag 9 maj 2010

Krasslig ryttare och vacker häst

Igår vaknade jag upp och var rättså förkyld, vilade en stund mitt på dagen och sen var jag såpass fräsch så jag kunde ta mig ut och rida.

Okuma skötte sig jättebra inga dumheter alls.
Jobbade på i skritt och trav.
Lätt i handen och allmänt trevlig.

Prisse var också väldigt trevlig, han kändes så avslappnad och mysig, kunde komma till ridning på en gång och han skötte sig väldigt bra han med.

KC red jag ut med och fick kommentaren "Oj vilken vacker häst"
Det var två karlar som jobbade i skogen som fällde den kommentaren.

Såhär såg vi ut, jag ordentligt påpälsad med långkalsonger och varma ridbyxor och massa tröjor och halsduk, förövrigt en otroligt osmickrande vinkel att fota mig i men men.
KC söt som alltid, lite trött.

Reflexerna är självklart på även fast det var ljust ute, tyvärr så har jag inte hittat något reflexschabrak i dressyrmodell så det ser lite dumt ut men huvudsaken är att man syns.
Det kändes lite överdrivet att ha ridtäcke när det är såpass varmt.


Billy och Kenny hamnade på en bild också bara för dom är så söta.


Idag har min förkylningen blivit ännu värre så det blir ingen ridning för mig idag.
Enda positiva är att jag inte har feber.
Hoppas på att må bättre imorgon.

Ang transporten och mellanväggen så funderar vi på att istället för att bygga egen mellanvägg och dörrar, så köpa färdigt, och då blir det självklart från BOJ, eftersom det är dom som jag tycker har bäst lösning för dörrar bak.

Dörrar bak


Mellanvägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.