söndag 23 augusti 2009

Bio, ridning, bilträff.

Igår kväll var vi på Drive in Bio, helmysigt :) Verkligen värt :)
Sen for vi på klubben och sen begav vi oss hemåt rätt tidigt (strax efter 2) och då regnade det, och eftersom jag inte har hjärta att låta hästarna vara ute utan riktigt bra täcken nu när det är rugguggleväder :S Så då tvärmockade jag (brukar mocka varannan dag nu när dom står ute, dom lyckas ju alltid göra nåt när dom ska in och göras iordning för att ridas ;) )
Sen tog jag in dom och nattade dom för andra gången, man såg på dom att dom tyckte det var helskönt att få komma in. Så jag tror jag kröp isäng vid 03.20 om jag inte minns alldeles fel, hästarna fick gå ut så sent som kl 09.00 imorse :O Fast dom hade inget emot det verkade det :)

Sen for vi iväg på bilträffen i Överboda, faktiskt riktigt mkt bilar och folk. Dock så var det väldigt lite försäljare där.. så det var minus.

Sen pös vi hemåt och jag har motionerat grabbarna grus, fast inte Okuma, han hade sån klåda från insektsbetten så han fick smörjas och pysslas med istället.. stackarn han blir så himla tuggad på ibland.. :S som tur är så funkar salvan jättebra så om jag bara skyddar honom så kommer det att vara borta på ett tag :)
Men anledningen till varför han va så tuggad på, det är för att det var rätt varmt ute igår kväll ändå och då lever ju insekterna rövare, tyvärr.
Både KC och Prisse fick skrittjobbas, ska nog jobba vidare med det imorgon..

Hästarna sover inne inatt för det är rätt varmt ute ikväll med, så jag vill inte att Okuma ska bli mer utsatt. Sen är det ju himla skönt för dom att få sova inne ibland...

Förresten lite mera bilder på Prissekisse från igår :)





Är han inte en cutiepie :)

1 kommentar:

  1. Halllooojjjsan!! Tänkte skriva lite så du ser att jag har varit här:D Fina bilder på Prisse!!! Mvh Anna & Tabasco:D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.